De eerste dagen - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Leonie Stapelkamp - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Leonie Stapelkamp - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 Oktober 2015 | Tanzania, Zanzibar

Na een lange reis (kleine 9 uur vliegen) landden we gisteravond rond 21.45 lokale tijd op Dar es Salaam Airport. Heel fijn dat iemand van het hotel ons daar stond op te wachten! Iets minder fijn dat bij aankomst bij dat hotel het opeens vol bleek te zitten! Maar dat scheen vaker voor te komen en dan werden de gasten naar een ander, iets beter, hotel gebracht. Helaas bleek ook deze vol te zitten, iets wat normaal alleen weleens in het weekend voorkwam. Gelukkig was bij King D. Hotel wel plek voor ons en de meneer van het eerste hotel heeft dat netjes voor ons geregeld :) prima geslapen en na een snel ontbijt werden we weer opgepikt door de meneer van het eerste hotel om ons naar de haven te brengen, voor de ferry naar zanzibar. Waar voor gewaarschuwd wordt klopt, iedereen probeert je bij de haven 'te helpen'.. Gelukkig was ons verteld waar we precies moesten zijn en dit verliep dan ook verder zonder problemen. Om half 12 kwamen we aan op zanzibar, waar we al snel een taxi geregeld hadden naar ons resort. Onderweg verdwenen de wolken en aangekomen bij het resort was het strak blauw! En het resort bleek bij ook nog eens een paradijs op aarde! We werden verwelkomd met een vers passievrucht sapje en begeleidt door 2 masaï naar onze kamer gebracht. Een mooie kamer met nog mooier uitzicht op het zwembad en daarachter de zee. Verder heerlijk gerelaxed vandaag! Morgen is dat weer het plan en dan vertrekken we zondag weer naar Stonetown waar maandag onze cursus Swahili begint! Maar eerst nog even heerlijk genieten dus!:)

• 16 Oktober 2015 - 23:09

Petra:

Klinkt goed Leonie ! Fijn dat je goed aangekomen bent en het naar je zin hebt.