Baadaye Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Leonie Stapelkamp - WaarBenJij.nu Baadaye Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Leonie Stapelkamp - WaarBenJij.nu

Baadaye Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Oktober 2015 | Tanzania, Zanzibar

Straks vertrekken we weer richting vasteland. Helaas, want Zanzibar is top! 40 uur swahili les verder spreken we een aardig woordje, maar de komende maanden zal dit nog wel verbeteren. De meeste dagen hier zagen er als volgt uit: 2 uur les, 2 uur pauze, 2 uur les, ergens lumchen, naar het strand en 's avonds ergens wat eten. Goed vol te houden! Helaas heb zaten er 2 dagen tussen waarin ik de wc-pot vaker heb gezien dan Rianne! Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten ofzo, want zelfs een slokje water kon ik niet binnenhouden. Verdere details zal ik jullie besparen ;) gelukkig ben ik vrij snel opgeknapt, al doe ik nog wel voorzichtig met eten!
Verder zijn hier afgelopen zondag verkiezingen geweest, wat nogal wat teweeg brengt. De oppositie (CUF) schijnt gewonnen te hebben, maar de partij van de president (CMM oid) ontkent dit en ondertussen is het 4 dagen later nog steeds wachten op de officiële uitslag. Het gerucht gaat nu zelfs dat er nieuwe verkiezingen komen! Gelukkig is dat dan pas in februari, als wij alweer in het koude Nederland zitten! Gisteren zijn we een middagje gaan snorkelen bij prison island, super mooi!
Maar goed, over een paar uurtjes nemen we ferry weer richting dar es salaam, waar we 1 nachtje blijven. Morgen nemen we de trein waarna we na 24 uur aankomen in Mbeya! Dat kost even wat tijd,maar het schijnt een hele mooie reis te zijn! Daar slapen we dan ook 1 nachtje, waarna we zondag met de bus richting Igogwe gaan om daar net de ziekenhuisauto opgehaald te worden om naar het ziekenhuis te gaan. Een lange reis voor de boeg dus!
En dan komen we hopelijk half januari, met Joelle, hier weer terug om onze reis af te sluiten op Zanzibar! :)

• 29 Oktober 2015 - 11:28

Joëlle:

Jahaaaaa! Zin in! :D x

• 29 Oktober 2015 - 11:57

Mama:

Super dat jullie het zo goed hebben gehad op Zanzibar! Voorzichtig met eten:) Een hele goede, mooie reis naar het Zuiden! Let op elkaar! Liefs en kissiesxxx

• 30 Oktober 2015 - 18:02

Fien:

Jammer van die twee dagen wc pot hangen, gelukkig waren het er geen 3 of meer ;)
    Goede reis, geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag :D xxx

• 07 November 2015 - 18:08

Harriette Ubels:

Klinkt super!!!

• 10 November 2015 - 11:16

Iris:

Leuk om je belevenissen te lezen! Heel veel succes en geniet er vooral van!! Xxx Iris